Principiile Influențării

Zi de zi interacționăm cu oameni. Direct, față în față, sau într-un mod indirect: îi vedem la TV, le citim cărțile, le vedem postările etc. Implicit, prin aceste interacționări au loc tot felul de tranzacții: schimbăm păreri, suntem de acord sau nu cu ce spune celălalt, ne place sau nu ne place și așa mai departe.

În acest carusel de păreri și emoții, te-ai întrebat vreodată în ce proporție deciziile pe care le iei sunt ale tale sau ale celor din jur? Sau ideile în care crezi. Evident că, de foarte multe ori, este cel mai bine și ușor așa, nu are rost să reinventăm roata. Însă cum ar fi ca și tu să îi poți influența pe ceilalți mai ușor?

Da, în România, cuvântul „influență” are o conotație negativă. Însă influența poate fi ceva bun Și, cu siguranță, uneori trebuie să ai rolul unui bun influențator.

Eu, ca om de PR și comunicare, am nevoie permanentă să fiu persuasivă. Așa că am căutat o cale care să mă ajute să fac acest lucru fără să fiu penibilă sau iprocrită, ci să reușesc să transmit viziunea mea într-un mod convingător.

Cum? După ce am studiat numeroase „strategii”, rețete de succes și cărți am ajuns la Robert Cialdini și ale lui 6 principii ale influențării. Cialdini este Profesor Emeritus Universității de Psihologie și Marketing și autor al numeroase cărți de marketing și persuasiune.

Care sunt cele 6 principii care m-au cucerit și cu ajutorul cărora chiar am reușit să mai fiu mai convingătoare? There you go:

  1. Reciprocitatea

Tu, apoi eu, iarăși tu, apoi eu… Deci fii primul care:

  • Oferă servicii
  • Dă informații
  • Face concensiuni
  1. Deficitul

Regula rarității. Accentuează:

  • Raritatea reală (reală!!!)
  • Caracteristicile unice
  • Informația exclusivă
  1. Autoritatea

Arată că știi. Devino cunoscut prin:

  • Profesionalism
  • Cunoștințe tehnice
  • Acreditările tale
  • Recunoașterea mai ÎNTÂI a slăbiciunilor (când ai de prezentat ceva bun și ceva mai puțin bun, începe cu partea mai puțin bună)
  1. Consecvența

Pornește:

  • Cu mai puțin, apoi consolidează
  • Cu angajamentele existente
  • De la pozițiie publice
  • Spre opțiunile explicite
  1. Simpatia

Fă-ți prieteni ca să poți influența. Descoperă:

  • Asemănările
  • Oportunitățile pentru complimente reale
  • Oportunitățile de cooperare
  1. Consensul

Dovezile sunt forța oamenilor, dă-le libertate prezentându-le:

  • Reacțiile altora
  • Succesele realizate de alții
  • Dovezi pentru situații similare

Astfel să fii un influențator (nu influencer) presupune: autenticitate, integritate, onestitate și consecvență. Pentru că oamenii simt falsitatea și ipocrizia.

La cât mai multe colaborări pline de succes!

Leave a Reply